Visie

Onze visie: online gaat offline en vice versa.

In hoog tempo ondergaat de consumentenmarkt structurele veranderingen. Klantcontacten worden vluchtiger, de consument brengt steeds meer tijd online door. Consumenten gebruiken in het aankoopproces meerdere kanalen om zich te oriënteren, te zoeken en te beslissen. Dat doen ze niet langer alleen in winkels, vooral het (mobiele) internet is een belangrijke informatiebron.
De online retailmarkt groeit hard. Zonder maatregelen zal de winstgevendheid van fysieke winkels de komende jaren sterk dalen ten gunste van webwinkels, zo is de prognose. Toch is er een kentering gaande.

Van cross naar omnichanneling.

Retailers maken steeds meer gebruik van de mogelijkheden die (online) technologie en sociale netwerken bieden. Met behulp van technologie kunnen retailers hun aanbod en service flink verrijken. Mobiele apps, gratis wifi en social media zijn al gemeengoed, ‘gadgets’ als tweet mirrors zijn in opkomst. Er wordt een brug geslagen naar de online wereld, cross channeling is de nieuwe standaard. 
Intussen ontwikkelt dit zich door naar omnichanneling; de strategie die de consument centraal zet door altijd eenzelfde beleving te bieden, welk kanaal of device de klant ook gebruikt. Boxplosive speelt met het platform in op de omnichannel strategie en bereidt u daarmee voor op de toekomst.

Interactie met de consument.

Anderzijds neemt bij e-tailers de behoefte aan interactie met de consument toe. Steeds meer grote online webwinkels zetten de stap naar de ‘real life’ wereld, door opening van pop-up stores of zelfs permanente stenen winkels. Door alle kanalen op elkaar te laten aansluiten, ontstaan nieuwe kansen. ‘Clicks & bricks’ kunnen elkaar versterken, mits op de juiste wijze verbonden. Boxplosive slaat met een uniek en innovatief loyalty- en promotieplatform de alom gewenste brug tussen fysieke winkels en de online wereld, met alle aandacht voor de individuele consument.

Technologie als sleutel tot succes.

Technologie speelt een steeds crucialere rol in het succes van retailorganisaties. Om specifieke en persoonlijkere marketingacties met succes te kunnen introduceren en opvolgen èn een optimaal rendement te realiseren, dient op de achtergrond de technologie optimaal georganiseerd te zijn, juist ook in de fysieke winkel. Via technologie vinden we aansluiting bij de consument.

Actuele en gedetailleerde kennis van de klant is de weg naar klantloyaliteit

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Contact opnemen